• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SBAB lån 200k

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Vad tror ni, kommer de ge avslag? Så himla trist i så fall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 820
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Jag gissar att det går bra. Sbab är noggrann i sin kreditgivning, att man ens fortsätter handläggningen ser jag som ett tecken på att man arbetar mot ett beviljande. Avslag vill man kunna komma fram till lätt och snabbt.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag gissar att det går bra. Sbab är noggrann i sin kreditgivning, att man ens fortsätter handläggningen ser jag som ett tecken på att man arbetar mot ett beviljande. Avslag vill man kunna komma fram till lätt och snabbt.
Jag håller med Lasseman. Tror det blir beviljad imorgon.
Detta är anledningen varför jag "tycker om" SBAB. De är noggranna. Inte endast för egen investering (i form av lån till privat personer) men också att de inte bara slänger pengar runtomkring sig. =mindre människor som sätts i skiten.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 820
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Vet inte om jag ens sett något privatlån från sbab för indrivning.. har sett ett antal försäljningar av bostäder där bolånen från sbab inte betalats men det är ju lite annat.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag hoppas, annars vet jag inte vad jag tar mig till. Har fortfarande rätt bra kreditbetyg (0,9).
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Du väntande verkligen ett år för att ta ett lån från just SBAB?

Det kan man säga, i varje fall 6 månader. Jag hade BN sen 1 år tillbaka o tänkte jag så småning om skulle lösa det men har inte kunnat göra det, så började titta på lån med lägre ränta men som också hanterar allt elektroniskt och tyckte SBAB verkade seriöst när jag började titta närmare på detta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 820
Mottagna reaktioner
13 066
Poäng
10 087
Det kan man säga, i varje fall 6 månader. Jag hade BN sen 1 år tillbaka o tänkte jag så småning om skulle lösa det men har inte kunnat göra det, så började titta på lån med lägre ränta men som också hanterar allt elektroniskt och tyckte SBAB verkade seriöst när jag började titta närmare på detta.

Många aktörer hos lendo kör helt elektroniskt också
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp